ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــمرصـادمهر

پایگاه مقاومت بسیج شهیدمطهری شهرستان هندیجانـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــمرصـادمهر

پایگاه مقاومت بسیج شهیدمطهری شهرستان هندیجانـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سپاه حضرت ولیعصر(عج)
ناحیه مقاومت بسیج سپاه هندیجان
حوزه مقاومت بسیج شهید بهرام مزارعی
پایگاه مقاومت بسیج شهیدمطهری

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

مرصاد نیوز

چهارشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۲۸ ق.ظ

ــــــــــــــــــــسرمقالهــــــــــــــــــــ

مصداق بارز خیانت

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) روز گذشته در دیدار رئیس‌ و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تلاش عده‌ای برای تئوریزه‌ کردن «تفکر سازش و تسلیم»، خاطرنشان کردند: «کسانی که می‌خواهند سازش و تسلیم در برابر زورگویان را ترویج و نظام اسلام را متهم به جنگ‌طلبی کنند، در واقع مرتکب خیانت می‌شوند.»

رفتار ستیزه‌جویانه استکبار با انقلاب اسلامی سبب شد تا بخش مهمی از زیست و حیات انقلاب و تمامی اهداف و آرمان‌هایش به مبارزه با استکبار پیوند بخورد. در چنین وضعیتی که نقش اصلی در شکل‌گیری آن، به عهده استکبار است، پروراندن و ترویج «تفکر سازش و تسلیم» یعنی معامله با موجودیت انقلاب اسلامی به مفهومی که استکبار آن را برنمی‌تابد؛ که قطعاً چنین اقدامی خیانت است.

استکبار از ابتدای انقلاب، آن را دشمن قطعی تلقی کرد و تمام اقداماتش علیه انقلاب، براندازانه بود؛ یعنی اگر انقلاب به مقابله با آن اقدامات برنمی‌خاست، نابود می‌شد. به عبارت دیگر، حیات انقلاب که در گرو بازسازی درون و برون کشور و سر و سامان دادن به اوضاع درهم ریخته آن و رسیدگی به امور ازهم‌گسیخته مردم و معرفی اهداف و آرمان‌ها و برقراری ارتباط تعاملی با سایر ملت‌ها بود، با رفتار خصمانه استکبار به مبارزه با آن پیوند خورد؛ یعنی استکبار سفیهانه دست به کاری زد که حیات انقلاب ایران را به مبارزه با خودش (استکبار) گره زد. بقای انقلاب اسلامی بر اصول و حرکت در مسیر اهداف و‌ آرمان‌هایش بیانگر ناکامی استکبار در شکست و براندازی انقلاب اسلامی است. طی سال‌های طولانی تعامل خصمانه بین استکبار و ایران، آن‌ها روش‌های گوناگونی را برای ضربه‌زدن به انقلاب به کار گرفتند که یکی از آن‌ روش‌ها، کوک کردن سازهایی در داخل با نغمه «سازش و تسلیم» بود که هر از گاهی نمود پیدا می‌کرد. آن‌هایی که آگاهانه این ساز بدنوا را به صدا در آورده‌اند، رابطه‌شان با استکبار معلوم است و از نتیجه کار خود، در صورت موفقیت نیز مطلعند؛ اما آن‌هایی که از اصل ماجرا بی‌خبرند و نوای این ساز به گوششان خوش نشسته، باید بدانند قوت گرفتن تفکر آلوده و مسموم «سازش و تسلیم» که تلاش می‌شود آن را کاملاً بهداشتی و گوش‌نواز عرضه کنند، به سبب پیامدهای خطرناک و خسارت‌بار آن، قطعاً خیانت است؛ زیرا کمک آشکار به دشمن و ضربه علنی به انقلاب اسلامی و در نهایت، خدمت همه‌جانبه به دشمن است.

ــــــــــــــــــــترجمهـــــــــــــــــــــ

آشتی حماس و فتح و نزدیکی روابط ایران و حماس

گروه ترجمه ـ روزنامه هاآرتص 25 می 2014 (۴ خرداد) در مقاله‌ای به نزدیکی روابط ایران و حماس و تحولات مربوط به مسئله فلسطین پرداخت و نوشت: رسانه‌های فلسطینی گزارش داده‌اند که تشکیل دولت ائتلافی حماس ـ فتح احتمالاً اواخر این هفته اعلام شود. همچنین خالد مشعل، رهبر سیاسی حماس ظاهراً هفته گذشته با حسین امیرعبدالهیان، معاون وزیر خارجه ایران، دیدار کرده است که نخستین دیدار عمومی دو طرف پس از سه سال به شمار می‌رود. مطابق گفته منابع ایرانی، این دیدار در دوحه قطر برگزار شد. از سال 2012 خالد مشعل در دوحه به سر می‌برد. پس از آنکه حماس از حمایت رژیم بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، امتناع کرد، روابط دو طرف با تنش روبه‌رو شد و در نتیجه حماس از مرکز فرماندهی خود در دمشق اخراج شد.

در ادامه مقاله آمده است: حماس به‌شدت به دنبال ارتقای روابط خود با ایران است؛ زیرا این سازمان پس از سرنگونی دولت اخوان‌المسلمین در مصر بدون حامی باقی مانده است. در این دیدار ظاهراً به دو مسئله پرداخته شده است: آشتی حماس و فتح و جنگ داخلی کنونی در سوریه. پایگاه‌‌های اینترنتی فلسطینی‌ها اعلام کرده‌اند که خالد مشعل از توافق‌نامه وحدت حمایت کرده و آن را برای ملت فلسطین حیاتی خوانده است. ظاهراً خالد مشعل گفته است که اسرائیل (رژیم صهیونیستی) از این شکاف و بحران در جهان عرب به‌منظور تداوم شهرک‌سازی و افزایش حضور یهودیان در بیت‌المقدس شرقی بهره‌برداری کرده است. خالد مشعل حمایت ایران را از آنچه که «محور مقاومت» خواند و نیز درخواست ایران برای راه‌حل سیاسی جنگ سوریه را ستود. زمان دیدار مشعل با مقام ایرانی آن هم در زمان انتشار گزارش‌هایی مربوط به اعلام قریب‌الوقوع دولت واحد فلسطینی، از اهمیت بسیاری برخوردار است. در سال‌های گذشته دولت خودگردان فلسطین، ایران را به دخالت در سیاست‌های فلسطینی‌ها و نیز فشار بر حماس و جهاد اسلامی به‌منظور  نپیوستن به چنین دولت ائتلافی متهم کرده بود.

در پایان مقاله آمده است: به‌نظر می‌رسد این بار ایرانی‌ها به این حد مداخله نخواهند کرد، همچنان امیدوار خواهند بود که روابط نزدیک خود را با این دو جریان اسلامی در غزه حفظ کنند. در عین حال، در رام‌الله از اعلام دولت جدید اواخر این هفته سخن به میان آمده است. این گزارش‌ها نشان می‌دهد که  محمود عباس، رئیس کنونی تشکیلات خودگردان، نخست‌وزیر نخواهد بود، بلکه دکتر رامی حمدالله، نخست‌وزیر کنونی، در سمت خود حداقل به طور موقت باقی خواهد ماند. عظام احمد، رئیس هیئت آشتی فتح، برخی جزئیات در مورد پیشرفت و اجرای روند آشتی را فاش کرد؛ از جمله مسائل حساسی مانند امنیت و مدیریت نیروهای امنیتی. احمد گفت که کمیته‌ای متشکل از نمایندگان کشورهای عربی بر بازسازی دستگاه امنیتی به‌ویژه در نوار غزه نظارت خواهد کرد. همچنین وی بر نقش مصر در آینده تأکید کرد. در واقع، مصر می‌تواند در سازمان‌دهی نیروهای امنیتی فلسطینی در غزه و الحاق هزاران افسر پلیس حماس به چارچوب‌های موجود حکومت خودگردان، نقشی فعال ایفا کند.

اخبار و تحلیل‌ها: مسئولان حماس حدود سه‌سال پیش بر اساس دو اشتباه محاسباتی یعنی سقوط حکومت بشار اسد و پایداری حاکمیت اخوان‌المسلمین در مصر، فرصت سه‌ساله‌ای را از دست دادند که صهیونیست‌ها از آن بیشترین بهره‌برداری را داشتند. حال که نشانه‌های قطعی بودن اشتباهات محاسباتی آن‌ها آشکار شده، تلاش کردند با ایجاد وفاق با حکومت خودگردان، وضعیت را تغییر دهند. اگر چه ظاهر این حرکت مثبت به نظر می‌رسد؛ اما ارزش آن در راستای آرمان ملت فلسطین پس از نتیجه قطعی آن مشخص می‌شود.

ــــــــــــــــــــاخبارــــــــــــــــــــ

akhbar-1 

افاضات دوم خردادی در سوم خرداد!

akhbar-1 «محمد خاتمی» از سران فتنه، در بخشی از سخنرانی‌ای که به بهانه سوم خرداد و با حضور فرزندان شهیدان جهان‌آرا، باکری، داوود کریمی، عباس کریمی و...! برگزار شد، در مورد مسئله حصر دو تن از سران میدانی فتنه، گفت: در مورد رفع حصر، اصلاً سکوت نشده، بلکه احساس می‌کنیم، هرچه صحبت کنیم، کار بد‌تر می‌شود. تلاش واقعاً صورت گرفته است. نمی‌دانیم چطور شد که تحقق پیدا نکرد. حالا که رفع حصر صورت نگرفته، لااقل به فکر زندگی‌شان باشیم و بگذاریم معالجه‌شان صورت بگیرد(!) امیدواریم هرچه زود‌تر این مسئله تحقق پیدا کند. وی در ادامه در نکاتی قابل‌تأمل درباره ادامه جنگ پس از آزادی خرمشهر هم گفت: «نظر امام بعد از خرمشهر چه بود؟ بنده خودم در جریان نبودم، آنچه شایع است، امام معتقد بودند بعد از فتح خرمشهر باید آتش‌بس قبول بشود، دوستان دیگری با استدلال‌هایی که داشتند، آن‌ها هم سوءنیت نداشتند، اصرار کردند و امام هم قبول کردند. بعد که رفتیم اولین مرحله فکر می‌کنم کربلای۵ (!) بود، شکست خوردیم! ظاهراً پیشنهاد شد که نپذیرفتند و گفتند حالا که رفته‌اید، باید ادامه بدهید.»

اخبار و تحلیل‌ها: وقتی که هدف، استفاده شخصی و سیاسی از فرصت‌ها و مناسبت‌ها باشد، ظاهراً صحت و سقم سخنان و ضعف و اتقان آن‌ها اهمیتی ندارد که آقای خاتمی از مراقبت‌های پزشکی انجام شده، با زمان آینده سخن می‌گوید و درباره جنگ هم بر اساس یک قول شایع و ذکر نادرست نظر می‌دهد.

ــــــــــاخبار کوتاهــــــــــ

akhbar-kootah-1 akhbar-kootah-2 akhbar-kootah-3 akhbar-kootah-4 akhbar-kootah-5 

akhbar-kootah-1 مریم قجر عضدانلو، همسر شصت‌و دو ساله مسعود رجوی، سرکرده گروهک تروریستی، منافقین شنبه‌شب با «احمد الجربا» فرمانده تروریست‌های ضددولت سوریه دیدار کرد و با یکدیگر بر لزوم تداوم جنگیدن با جبهه مقاومت و دشمنی با ایران و سوریه تأکید کردند تا بار دیگر، اتحاد این دو گروهک تروریستی را آشکار کنند. پیش از این، نیروهای مقاومت در سوریه از حضور اعضای منافقین در میان تروریست‌های تکفیری خبر داده بودند، اما این نخستین‌بار است که اتحاد این دو گروه تروریستی به صورت آشکار اعلام می‌شود. این دو گروه، علاوه بر نام مشترک، رویکرد یکسانی در قبال سرزمین مادری خود دارند و دست اعضای هر دو گروه، به خون مردم ایران و سوریه آلوده است!

akhbar-kootah-2  در جدیدترین اقدام، برخی فروشگاه‌های عرضه‌ سیگار در شهر کرمان به مصرف‌کنندگان خود در ازای پنج بسته پاکت خالی سیگار، یک بسته سیگار رایگان می‌دهند! از این رو این روند توزیع سیگار رایگان و هدیه، می‌تواند عاملی برای گرایش مصرف‌کنندگان به سمت دیگر مواد دخانی و افیونی باشد. این در حالی است که «خدیجه محصلی» مسئول دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات، به‌تازگی اعلام کرد: طبق آخرین تحقیقات، سن شروع مصرف سیگار در کشور به سیزده تا پانزده سال رسیده هرچند برخی آمار، سنین پایین‌تر را نیز نشان داده است!

اخبار و تحلیل‌ها: این تبلیغات روشی برای تحریک و تحریص سیگاری‌ها به کشیدن سیگار بیشتر و دعوت غیرسیگاری‌‌ها به سیگاری شدن است.

akhbar-kootah-3 متأسفانه چند وقتی است که برخی از بازیگران سینما و تلویزیون، عکس‌هایی از خود را با حیواناتی چون سگ و گربه - که چون عزیزان خود در بغل گرفته‌اند! - در فضاهای مجازی منتشر می‌کنند که به‌نوعی، ترویج سبک زندگی غربی است که این مسئله می‌تواند سبب الگوبرداری بعضی از خانواده‌ها به‌ویژه جوانان از این بازیگران شود.

akhbar-kootah-4 سردار «سپهر» معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه، که به‌مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در مراسم تجلیل از پیشکسوتان رزمنده بسیجی بالای شصت‌وپنج سال و خانواده‌های شهدای عملیات بیت‌المقدس استان بوشهر شرکت کرده بود، درباره لزوم هوشیاری مردم در اوضاع کنونی گفت: «آمریکایی‌ها برای تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران و به زانو در آوردن آن، راهبردهای زیادی را به‌کار می‌گیرند و در این باره انتظار مقام معظم رهبری از مردم این است که بصیرت و خودآگاهی داشته باشند و دشمن خود را بشناسند تا لطمه‌ای به نظام جمهوری اسلامی وارد نشود.»

akhbar-kootah-5 در حالی که چند سالی است بحث تبلیغ مسیحیت تبشیری و ایجاد کلیسای خانگی در کشور افزایش یافته و ذهن‌ها را به خود مشغول کرده است، به‌تازگی یکی از مسئولان درباره‌ وجود دویست کلیسای خانگی در یکی از شهرهای مقدس کشور(!) هشدار داده که جای تأمل بسیار دارد.

 

          

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی