ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــمرصـادمهر

پایگاه مقاومت بسیج شهیدمطهری شهرستان هندیجانـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــمرصـادمهر

پایگاه مقاومت بسیج شهیدمطهری شهرستان هندیجانـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سپاه حضرت ولیعصر(عج)
ناحیه مقاومت بسیج سپاه هندیجان
حوزه مقاومت بسیج شهید بهرام مزارعی
پایگاه مقاومت بسیج شهیدمطهری

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

مرصاد نیوز

چهارشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۳ ب.ظ

ــــــــــــــــــــسرمقالهــــــــــــــــــــ

نیاز جهان اسلام به دشمن‌شناسی حقیقی

امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در سخنرانی روز گذشته خود که به مناسبت سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص) و در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی ایراد فرمودند، نکات مهم و قابل‌تأملی درباره اوضاع امروز جهان اسلام بیان فرمودند؛ نکاتی که توجه جدی و دقیق مسلمانان، به‌ویژه نخبگان و سران و اندیشمندان جهان اسلام به آن، می‌تواند رفع‌کننده بسیاری از مشکلاتی باشد که این روزها جهان اسلام بدان دچار شده است. ایشان در بخشی از سخنان خود در این باره فرمودند: «امروز در دنیای اسلام برای اینکه دستگاه‌های استکباری به هدف‌های استکباری خودشان برسند، برای اینکه مشکلات خودشان را پوشیده و مخفی نگه دارند، در میان مسلمانان اختلاف ایجاد می‌کنند. شیعه‌هراسی به‌وجود می‌آوردند، ایران‌هراسی به‌وجود می‌آورند، برای اینکه رژیم غاصب صهیونیستی را محفوظ نگه‌دارند... دنیای اسلام امروز احتیاج دارد به روی آوردن به اندیشه‌ها، روی آوردن به فکر، عادت کردن به اندیشیدن، مسائل را درست فهمیدن، درست تحلیل‌ کردن دشمنانمان را بشناسیم، دوستانمان را بشناسیم.» نگاهی به نوع اقدامات برخی جریانات منحرف و جنایتکاری که این روزها جنایات زیادی در سوریه، عراق، افغانستان و... مرتکب می‌شوند، همه و همه تأییدی است بر این بخش از سخنان مقام معظم رهبری که دشمنان اسلام با مشغول کردن مسلمانان به یکدیگر، به‌دنبال حفظ رژیم صهیونیستی هستند. امروز این رژیم در سایه مسلمان‌کشی برخی جریانات مدعی مسلمانی، در بهترین وضعیت تمام عمر خود به سر می‌برد و بسیاری از توجه‌ها از این رژیم برداشته شده است! واقعیت این است که جریانات تکفیری که مشکل بزرگ امروز جهان اسلام هستند، خواسته یا ناخواسته در زمین دشمنان اسلام بازی می‌کنند و با اقدامات زشت خود، هم به حثیت اسلام ضربه می‌زنند و هم قدرت و انرژی عظیم جهان اسلام را به جای استفاده علیه دشمنان حقیقی جهان اسلام، علیه بخش دیگری از جهان اسلام که از قضا، تنها موانع اجرای نقشه‌های غرب و صهیونیست‌ها علیه اسلام در منطقه‌اند، به‌کارگرفته‌اند. از همین رو و همان‌گونه که ولی‌امر مسلمین فرمودند، جهان اسلام امروز به درست فهمیدن، درست تحلیل‌ کردن و شناخت حقیقی جبهه دشمن امت اسلامی، بیش از هر زمانی نیاز دارد و این مهم، تنها با هوشیاری و بیداری مسلمانان به‌ویژه بزرگان و نخبگان جهان اسلام، شدنی است.

ــــــــــــــــــــترجمهـــــــــــــــــــــ

سیاست تهدیدمحور ایران در قبال کردستان عراق؟!

گروه ترجمه ـ پایگاه اینترنتی راداو 28 می 2014 (۷ خرداد) در مقاله‌ای به سیاست‌های ایران در قبال حکومت اقلیم کردستان عراق به‌ویژه در فضای پس از انتخابات پارلمانی عراق پرداخت و نوشت: روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای خاورمیانه[غرب آسیا و شمال آفریقا] بر اساس دو اصل کلیدی استوار بوده است: اعمال تهدید و تحمیل شرایط. جمهوری اسلامی ایران بر اساس این دو اصل توانسته سیاست خود را در مداخله علیه کشورهای مستقل در همسایگی خود و سراسر خاورمیانه به پیش ببرد. گزارش منتشر شده در پایگاه اینترنتی کنسول‌گری ایران در سلیمانیه اوایل امسال ماهیت واقعی راهبرد ایران در قبال منطقه کردستان را مشخص کرد. این مقاله با عنوان «ارزیابی روابط ایران با حکومت اقلیم کردستان» لحنی همراه با تهدید و فشار داشت. مداخله ایران در امور داخلی عراق از آغاز به‌عنوان «تقویت صلح، امنیت و استقلال عراق» توجیه شده است. ایران به منطقه کردستان از دیدگاه منافع خود در عراق نگریسته است.

در ادامه مقاله آمده است: در چارچوب این وضعیت سرکنسول ایران در سلیمانیه در مورد آینده روابط کشور خود با منطقه کردستان سخن گفت. مطابق آن، ایران معتقد است که آرمان‌های کردها در عراق باید درباره تقویت استقلال عراق شکل بگیرد که در آن صورت، روابط ایران و کردهای عراق ارتقا خواهد یافت. در گزارش منتشر شده در پایگاه‌ اینترنتی کنسول‌گری ایران در سلیمانیه چنین آمده که اگر درخواست و هدف کردها خودمختاری بیشتر است، این مسئله به طور اجتناب‌ناپذیری روابط میان ایران و اقلیم کردستان را تضعیف خواهد کرد؛ به این معنا که کردها باید جایگاه و موقعیت خود را با مشارکت فعال در بغداد و تقویت وحدت ملی عراق تحکیم ببخشند. این بخش از مقاله نه‌تنها شکل واقعی سیاست‌های ایران در قبال اقلیم کردستان را مشخص ساخت، بلکه پاسخ غیرمستقیمی به مسعود بارزانی، رئیس حکومت اقلیم کردستان، بود که به‌تازگی اظهار کرده بود با توجه به وضعیت کنونی در حاشیه قرار گرفتن کردها در اداره کشور، اربیل روابط خود با بغداد را ارزیابی و بازنگری می‌‌کند. همچنین این مقاله هشداری به حکومت اقلیم کردستان بود که در دوره بعد از انتخابات، از طریق ایجاد موانع بر سر راه نامزدی نوری مالکی برای سومین دوره به عنوان نخست‌وزیر عراق، به دنبال ماجراجویی نباشد.

در پایان مقاله آمده است: سفیر ایران نیز بر دفاتر احزاب سیاسی کردهای ایران در اقلیم کردستان دست گذاشت. حتی در این مورد، زبان تهدید خطاب به اقلیم کرستان عراق به کار رفت؛ به این منظور که اقلیم تحرک احزاب سیاسی کردهای ایران را محدود کند. در واقع، در این وضعیت روابط تهران ـ اربیل بدتر خواهد شد. همچنین این مقاله دیکته می‌کند که «اقدامات برخی افراطی‌هایی که به ایجاد منطقه موسوم به کردستان بزرگ علاقه‌مند هستند، موضوع ناخوشایند دیگری در روابط دوجانبه است.»

اخبار و تحلیل‌ها: برخلاف نظر این پایگاه خبری کردی، جمهوری اسلامی ایران همواره به‌دنبال برقراری روابط دوستانه با همسایگان خود با نگاه به منافع و احترام متقابل در منطقه بوده است از این رو همان‌گونه که این پایگاه خبری به آن اذعان دارد، از نگاه ایران، آرمان‌های مردم کرد اقلیم کردستان در سایه اتحاد با حکومت مرکزی عراق قابل تحقق است و روابط خوب ایران با اقلیم کردستان عراق نیز هیچ‌گاه تحت‌تأثیر تندروی‌های برخی جریانات داخلی و خارجی قرار نخواهد گرفت.

ــــــــــــــــــــاخبارــــــــــــــــــــ

akhbar-1 

علاقه ویژه جنایتکار منطقه به خاتمی!

 «محمد صدر» معاون عربی - آفریقایی وزارت‌خارجه دولت اصلاحات، در مصاحبه با یکی از پایگاه‌های اینترنتی از رابطه خوب ملک‌عبدالله و خاتمی خبر داد و گفت: «پادشاه عربستان علاقه فراوانی به آقای خاتمی داشت. بارها ملک عبدالله به من گفت که خاتمی را برای حج به عربستان بیاور. عبدالله گفت: اگر این سفر انجام شود، من تمام کارهای خود را رها خواهم کرد و همراه خاتمی، لباس احرام خواهم پوشید و اعمال حج را انجام خواهم داد(!) این موضوع محقق نشد؛ اما خاتمی چند سفر کاری موفق به عربستان داشت(!)» وی افزود: «من در زمان اصلاحات بارها به عربستان سفر کردم، چه در زمان فهد و چه در زمان ملک عبدالله و پیام‌های خاتمی را به آن‌ها رساندم.» یادآور می‌شود خاتمی یک ماه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88- که به آشوبگری هشت‌ماهه اصلاح‌طلبان فتنه‌گر انجامید- و بدون اینکه سمتی داشته باشد، به عربستان رفت و با ملک عبدالله ملاقات کرد. بهانه این سفر، شرکت در نشست موسوم به شورای تعامل ادیان بود. این در حالی است که ظهور جریان‌هایی نظیر طالبان و القاعده و... با حمایت مالی عربستان انجام شده است و آنان به جنگ نیابتی درون جهان اسلام به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی دامن می‌زنند و شاه خوانخوار عربستان، خود از متهمان اصلی جنایت و نسل‌کشی در عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، مصر، بحرین و یمن است. بنا بر برخی گزارش‌ها، استخبارات سعودی یک میلیارد دلار برای موفقیت فتنه سبز سرمایه‌گذاری کرده بود.

ــــــــــاخبار کوتاهــــــــــ

akhbar-kootah-1 akhbar-kootah-2 akhbar-kootah-3 akhbar-kootah-4 akhbar-kootah-5 

* چند روز پیش«هوشنگ سیحون» از معماران عضو فرقه ضاله بهائیت و از فعالان کلوپ صهیونیستی روتاری، در ونکوور کانادا مرد. پس از مرگ وی، رسانه‌های معاند نظام به سبب خوش‌خدمتی‌های این معمار بهائی به اربابان غربی‌اش و بالطبع، خیانت‌هایش به مردم ایران، به تجلیل و تمجید از او پرداختند و در اقدامی هماهنگ و البته قابل پیش‌بینی، عضویت وی در فرقه ضاله بهائیت و فعالیت در کلوپ روتاری و سابقه به ابتذال کشاندن دانشجویان معماری دانشگاه تهران و تخلفات عدیده‌ وی در شورای‌عالی شهرسازی در دوران رژیم منحوس پهلوی را به‌طور کامل سانسور کردند؛ اما نکته تعجب‌آور اینکه، خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) نیز همسو با رسانه‌های بیگانه به تجلیل از این معمار بهائی پرداخت!

* جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در نامه‌ای خطاب به «ارشاد» رئیس این دانشگاه، خواستار جلوگیری از نفوذ فتنه‌گران در دانشگاه شدند. در این نامه آمده‌ است: متأسفانه چندی است افرادی معلوم‌الحال که با سوء‌استفاده و فریب عده‌ای از دانشجویان دانشگاه شیراز سعی در القای افکار شوم و مسموم خود به دانشگاه را دارند، با انتشار مطالب خود در نشریات دانشگاه، یادآور نشریات زنجیره‌ای شده‌اند. این نامه می‌افزاید: چندی پیش، این عده با انتشار نشریه بامداد قصد نسبت دادن اتهاماتی ناروا به بدنه نظام جمهوری اسلامی، امام راحل و رهبری را داشتند که با هوشیاری مسئولان امر از انتشار آن جلوگیری شد؛ اما پس از آن ... نسخه قابل بارگزاری نشریه را در فیس‌بوک قرار داده و منتشر کردند.

* «محمد هاشمی» به‌تازگی در مصاحبه با روزنامه اصلاح‌طلب آرمان، در پاسخ به این اظهارنظر خبرنگار این روزنامه که «می‌گویند کارگزاران مشی لیبرالیسم را برای خود برگزیده است»، گفت: «من چون دبیر کمیته سیاسی حزب کارگزاران هستم، اتهام لیبرالیسم سیاسی را رد می‌کنم.» این در حالی است که پیش از این، حسین مرعشی، عضو بازداشتی کارگزاران در فتنه ۸۸، چندین بار اعلام کرده که «حزب کارگزاران لیبرال مسلمان است» و «ما همچنان به لیبرال دموکراسی وفاداریم.»

* روزنامه اینترنتی «سبق» عربستان به‌تازگی با انتشار تصاویری از روستاهای محروم مکه نوشت: «ساکنان روستاهای «بنان»، «خریص» و «العبادله» در شرق منطقه «المظیلف» از توابع امارت منطقه مکه مکرمه، در وضعیت بسیار سختی زندگی می‌کنند و از ساده‌ترین امکانات زندگی بی‌بهره هستند.» این در حالی است که عربستان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و جمعیتی بیست‌وپنج میلیونی دارد و در عین حال، روزانه بیش از ده میلیون بشکه نفت (حدود هفت برابر ایران با جمعیتی نزدیک به هشتاد میلیون) صادر می‌کند!

* گروه مجعولی به نام شورای احیای انجمن‌های اسلامی دانشجویان، در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواستار احیای این انجمن‌های مسئله‌دار شد. این گروه با القای اختناق و بحران در کشور و ادعای اینکه دانشگاه به انحطاط و تباهی کشیده شده، از روحانی خواست تا زمینه احیای انجمن‌های اسلامی دانشجویان را فراهم کند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی